Co nabízíme
Osobám se sluchovým postižením (osoby neslyšící, nedoslýchavé, ohluchlé, osoby s kochleárním implantátem) nabízíme tlumočnickou službu při vyřizování osobních záležitostí (např. tlumočení u lékaře, na úřadech, v bance, na magistrátu, u právníka, u finančního poradce, na policii, u pracovního pohovoru, svatebního obřadu, telefonického hovoru, tlumočení textů atd.). Klienti si mohou vybrat z těchto typů komunikace: český znakový jazyk, znakovaná čeština, zřetelná artikulace (vizualizace mluvené řeči), psaná forma mluvené řeči.
Cena služby
Tlumočnická služba je klientům poskytována ZDARMA.
Jak objednat?
U tlumočníka osobně, přes telefon/SMS, elektronickou formou (email, web kamera).
Žádost obsahuje: DATUM, HODINU, MÍSTO A PŘEDMĚT TLUMOČENÍ, MÍSTO SETKÁNÍ S TLUMOČNÍKEM.
Tlumočníci
Menšová – tel: 777 959 722
Hudcová – tel: 774 585 225
Další informace
Poslání
Posláním je zprostředkovat komunikaci a poskytnout pomoc při komunikaci osobám se sluchovým postižením tak, aby tyto osoby měly zajištěný přístup k informacím a zdrojům společnosti, a aby nedocházelo k jejich sociálnímu vyloučení.
Hlavní cíl
Cílem služby je dosažení oboustranného porozumění v komunikaci v běžných sociálních situacích, kdy se osoba se sluchovým postižením stává aktivním komunikačním partnerem.
Dílčí cíle
- zvýšit samostatnost klientů při rozhodování a řešení své situace;
- podpořit soběstačnost klientů;
- podpořit přebírání zodpovědnosti za řešení své situace.
Služba není určena:
- osobám pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek;
- osobám, které se chovají agresivně vůči pracovníkům nebo jiným klientům.
Provozní doba
PO-ČT 8:00 – 16:00 hod – ostatní čas dle dohody
PÁ 8:00 – 12:00 hod – ostatní čas dle dohody
Zásady poskytování tlumočnické služby
- respektování volby komunikačního systému. Neslyšící osoby mají právo si svobodně vybrat a zvolit z těchto komunikačních systémů:
a) český znakový jazyk;
b) komunikační systémy vycházející z českého jazyka:
– znakovaná čeština;
– prstová abeceda;
– vizualizace mluvené češtiny;
– písemná forma mluvené řeči.
- mlčenlivost;
- dodržování etického kodexu tlumočníka;
- respekt k individuálním odlišnostem;
- zachování lidské důstojnosti.
Forma tlumočení
Terénní – mimo budovu OUN Olomouc na území Olomouckého kraje
Ambulantní – v budově OUN Olomouc – tlumočení po telefonu (objednání lékaři atd.), tlumočení listin, formulářů, dopisů a